לגון 50 מבחן דרכים:

 

אומרים שאין רעיונות חדשים יותר, רק רעיונות ישנים עם שיפורים. לכן כשהגעתי לראות את הלאגון 50 החדשה ציפיתי למצוא את הרגיל, גוף עם שני מצופים, תורן, קוקפיט וסלון. הופתעתי.

על היאכטה הראתה לי מרטינה טוריני, מנהלת המוצר של יצרנית היאכטות הצרפתית, בדיוק כמה חדשנות וחשיבה מתקדמת נוצקו אל הקטמרן החדשה, המילה האחרונה של לאגון.- כנראה שלאחר שמייצרים מאות רבות של ספינות כול שנה, עם מאות לקוחות ורשת ענקית של סוכנים מורשים בכול העולם, שכולם כולל כולם נותנים פידבק למפעל על כול מוצר שיוצא ממנו- זה עושה את ההבדל!!

על הסיפון

העיצוב החדש כולל חלונות כהים שכמו עוטפים את הקטמרן החדשה ונדמה שהם מתמשכים לכל אורך הקבינה. למעשה החלונות עשויים פנלים ומעניקים לשייטים מראה מרהיב של הסביבה. משטח שחייה הידראולי מאפשר כמובן לשאת עליו את הדינגי, אך בתכנון החדש צידי המשטח ניתנים לפרישה ויוצרים משטח אחד כך שאפשר לפסוע לכל רוחבו מדופן אל דופן מבלי הצורך לעלות אל הקוקיפט.

קוקפיט

ספה ארוכה נמתחת במרכז הירכתיים, בין חלל אחסון בדופן שמאל וגריל ברביקיו בדופן ימין. את הגריל ואת תא האחסון שלו ניתן לסובב החוצה ומעבר למדרגות הירכתיים כך שהעשן והחום לא נכנסים לקוקפיט. רעיון שימושי ביותר. שולחן אוכל נפתח והמושבים שלצידו מאפשרים ישיבה לארוחה אינטימית או עם מספר אורחים. לצד דופן ימין מטבחון חיצוני ובו כיור, מקרר ומשטח עבודה נדיב.

קוקפיט קידמי

על הסיפון הקדמי ספה בצורת פרסה עם שולחן קטן המכסה על כננת העוגן. את המשקאות מהמטבח ניתן להגיש ישירות אל היושבים לפנים מבעד לחלון הקדמי בסלון.

הגשר העילי מעניק תחושה נהדרת. המראה מסביב מרגש. במרכזו עמדת היגוי, ובחלקו האחורי ספסל לארבעה והרבה מקום לזוז מסביב. לוח שליטה בן שני מפלסים כולל מסך רב תכליתי של B&G, מכשירי רוח, נווט אוטומטי, לחצן להפעלת כננת העוגן ושליטה על המנועים. שלוש כננות חשמליות מאפשרות ניהול כל חבלי ומיתרי המפרשים. החבלים נאספים לתוך שלושה חללי איסוף מובנים. תוף חשמלי שולט במיתר ה’סוס’ (traveler). מאחורי הספסל משטח התרווחות רחב עם מזרונים הכוללים משענות ראש וברכיים. זה המקום להשתרע בו בהפלגות ארוכות כשהנווט האוטומטי מופעל והיאכטה גולשת קדימה.

פנים הספינה

לאגון 50 מוצעת עם שלוש עד שש קבינות ושלושה עד שישה חדרי נוחיות, מעולה להפעלת צ’ארטר אבל גם לבעלים הפרטי עם קבינת מאסטר מדהימה המשתרעת לכל אורך דופן ימין. במרכז חלקה האחורי של הקבינה מיטת “אי” גדולה עם גישה משני הצדדים. בחלק הקדמי חדר רחצה מחולק: בית השימוש נפרד מהמקלחת הרחבה. בנוסף, חדר הרחצה כולל שולחן איפור עם חללי אחסון המעניק נוחות רבה. חדר ארונות במרכז הקבינה הוא למעשה חדר הלבשה רחב ידיים וכולל כמויות בלתי נתפסות של ארונות תליה ואחסון. זהו אזור מגורים כל כך נוח וביתי שהייתי עוברת לגור כאן מיד ומרגישה לגמרי בבית. חלונות צד ותקרה מכניסים הרבה מאוד אור ואוויר עד שממש קשה להאמין שאנו נמצאים בבטן היאכטה. במודל שלוש הקבינות, לאורך דופן שמאל נמצא שתי קבינות נוספות עם חדרי נוחיות.

הסלון במרכז הספינה ממחיש כי המעצבים של לאגון חושבים אחרת. ספה הנמתחת כמעט מדופן לדופן ומאחוריה חלון ענק שעוטף את קדמת היאכטה. מסך טלוויזיה שטוח נשלף מקונסולה מול הספה. בין המסך והספה יש אופציה לשולחן בתכנון גאוני. רגליים ייחודיות מאפשרות שינוי גובה השולחן כמו גם משיכתו אל הספה והרחק ממנה כך שניתן להרחיב את האזור בקדמת הספה לטובת התרווחות לאחר הארוחה.

המטבח, השולט על הפינה האחורית בצד שמאל, כולל שלושה אזורים: כיריים עם שלושה ראשים וכיור משמאל, שתי מגירות קירור מימין ובר מובנה לתוך שולחן סביב עמוד התורן.

בצד ימין של הסלון, שולחן מפות גדול עם מגוון אפשרויות להתקנת מכשור. השולחן מצופה עור וכולל נגיעות של נירוסטה ועץ אלפי Alpi בגווני חום כהה משתנים, ברוח העיצוב החדשה של לאגון.

בהפלגה

עם רוח של 12-16 קשר שטנו 5.1 קשר בזווית 60 מעלות לרוח. טיפסנו ל-7.4 קשר כשפתחנו 140 מעלות לרוח, גם בים קצר וקופצני. זוהי קטמרן עם שטח מפרשים מרשים.  כשהרוח עלתה זה היה פשוט מדהים לראות את הספינה הזאת ממריאה ונוגעת לא פעם במהירות דו ספרתית לאורך זמן!!

סיכום

לשייטים המתכננים הפלגות ארוכות וזקוקים לחללים רחבים יהיה קשה למצוא יאכטה מתאימה יותר מהקטמרן הזאת, הלאגון 50. עם נוחות מקסימלית ומחשבה מעמיקה בתכנון והעיצוב עד הפרט הקטן ביותר, לאגון מציעה כאן קטמרן שונה, אחרת. יאכטה שמביאה משב רוח רענן, ומספנה שנותנת שירות ואחריות בכול העולם 365/24/7.